Etichete

, , , , ,

Poate unii dintre cititorii mei se întreabă de ce acord atenţie unor tineri numiţi bloggeri, care nu au altceva mai bun de făcut decât să scrie pe Internet, pe propriul lor site (blog). Am mai multe motive.

În primul rând, în timpul campaniei de anul trecut pentru Primărie, o parte a acestor tineri mi-au susţinut candidatura. Am fost plăcut surprins, fiindcă o făceau la modul dezinteresat, scriind despre candidatul Bolojan fără ca eu să fi făcut vreun gest în direcţia lor (mărturisesc că nici nu ştiam pe atunci despre existenţa lor). Pe unii dintre ei am ajuns să-i cunosc prin intermediul blogului meu; apoi, cu cei care au răspuns invitaţiei, ne-am întâlnit înainte de alegeri.  Din discuţiile de atunci mi-am dat seama cât sunt de interesaţi de problemele oraşului. Am ţinut cont de părerile lor, aşa cum ţin cont de părerile cetăţenilor cu care mă întâlnesc în diverse ocazii.

În al doilea rând, pentru mine tinerii sunt importanţi. Nu doar fiindcă vin cu un suflu nou, cu o altă viziune asupra problemelor, neatinsă de prejudecăţi, ci şi pentru că sunt conştient de faptul că ceea ce încercăm să facem noi, cei mai în vârstă, în acest oraş, constituie viitorul lor. Am şi eu două fete şi nu mi-e indiferent în ce fel de societate vor trăi. Aşa că părerea tinerilor, chiar dacă nu se bazează pe o experienţă de viaţă, este importantă. Uneori ei au soluţii la care noi, „bătrânii”, nici nu visăm.

Bolojan Blogmeet Time Out2

Cam acestea sunt motivele pentru care m-am întâlnit pentru a doua oară cu bloggerii, săptămâna trecută, la Time Out. Am fost surprins să constat că interesul lor pentru problemele oraşului nu a scăzut. M-au supus unui tir de întrebări, pe diverse probleme, de la şoseaua de centură, parcări şi curăţenie, până la taxele pentru funcţionarea localurilor noaptea. Timp de peste două ore, am încercat să lămuresc aspectele ridicate. Am constatat că nu aveau cunoştinţă de complexitatea acestora şi mi-a făcut plăcere să le dau explicaţii. Recunosc, am vorbit cam mult, dar am speranţa că au fost mulţumiţi de răspunsuri. Le mulţumesc pentru interesul pe care îl arată faţă de rezolvarea diverselor probleme ale Oradiei şi sper că vom mai avea prilejul de a ne întâlni.

Despre felul cum văd ei întâlnirea noastră, puteţi citi dând click pe linkurile de mai jos.

Discuţii la întâlnirea bloggerilor cu Ilie Bolojan

La taifas cu Ilie Bolojan

A doua oară cu Blogojan

Bolojan vs bloggerii

Mai multe poze găsiţi aici.

Iar pe site-ul oraşului Suceava, bloggerii plănuiesc să se întâlnească şi ei cu primarul lor, inspiraţi de orădeni.

PS: Îmi recunosc ignoranţa – am aflat de-abia după întâlnire că printre participanţi s-a aflat şi faimosul Zoso, bloggerul cu cei mai mulţi cititori din România. Îi mulţumesc că a făcut efortul de a veni la Oradea pentru a participa la discuţia noastră.

