De când a început campania electorală, mă confrunt cu două tipuri de reacţii.

În timp ce străbat pas cu pas străzile oraşului, orădenii mă salută şi mă opresc să-mi spună că mă vor vota pe 1 iunie. Participând la întâlniri, orădenii îmi spun care le sunt păsurile. Îmi arată mizeria din cartiere, lucrările făcute de mântuială, se plâng de comportamentul unor funcţionari şi de greutăţile zilnice.

Se vede limpede că s-au săturat de cei care au condus până acum Primăria.

În schimb, gaşca de profitori din jurul Primăriei mă pictează în cele mai negre culori. În spaţiile publicitare din ziare, „biroul de presă al PD-L”, în loc să arate ce au făcut Groza, Filip & comp. pentru orădeni în aceşti ani sau să explice cum a ajuns Oradea chiar şi în urma Aradului, se străduie din răsputeri să-i sperie pe orădeni cu privire la „pericolul” Bolojan.

În plus, prin răspândaci împrăştie o grămadă de zvonuri. Paleta de minciuni pleacă de la ameninţarea că dacă vine Bolojan vor fi închise regiile, concediaţi angajaţii din primărie, vor fi anulate gratuităţile pentru pensionari. Totul se termină apoteotic cu acuzaţia că va fi introdusă dictatura în oraş. Disperaţi că orădenii îi vor sancţiona, sunt încredinţat că nu se vor abţine să lanseze şi alte mizerii.

Orădenii nu mai pot fi păcăliţi. Nu mă surprinde reacţia orădenilor, fiindcă au dreptate să se simtă nemulţumiţi de felul în care au fost conduşi, mai ales în ultimii patru ani. Nu mă surprinde nici reacţia găştii de profitori, fiindcă la câte are pe conştiinţă, la cât şi-a bătut joc de banii orădenilor, are toate motivele să se simtă cu musca pe căciulă.

Mai ales în ultimii patru ani, Oradea a devenit un oraş în care Primăria a vândut ieftin şi a cumpărat scump. În aceşti ani, Primăria a dat pe bani mărunţi clădiri şi terenuri şi a plătit cu nemiluita lucrări de proastă calitate (străzi „modernizate” cu gropi şi denivelări), fiind gata să plătească cu bani grei lucrări de care orădenii nu aveau nevoie (piramide de sticlă, parcuri defrişate într-un aşa-zis stil „art nouveau”).

Nu sunt fapte pe care le inventez eu acum, în campania electorală! Sunt fapte dezvăluite de întreaga presă orădeană şi resimţite pe buzunarul lor de orădeni! De cetăţenii unui oraş în care impozitele pe clădiri sunt de două ori mai mari decât în Cluj, cu cele mai mari tarife de salubrizare din ţară şi cu una dintre cele mai corupte şi ineficiente birocraţii din România. Un oraş care nu progresează în ritmul pe care îl merită şi care a fost depăşit de oraşele vecine. 

Voi aplica legea fără ezitare! Ca primar voi schimba radical, din prima zi de muncă, această stare de lucruri, aplicând legea fără ezitare şi impunând:

  • respectarea cetăţenilor şi servirea lor promptă de către funcţionari
  • stimularea performanţei şi sancţionarea ineficienţei, incompetenţei şi corupţiei
  • respectarea cetăţenilor şi a oraşului de către toate firmele plătite de Primărie
  • aplicarea neîntârziată a măsurilor ce vizează ordinea, curăţenia şi disciplina
  • tratament egal pentru toate firmele care investesc în locuri de muncă pentru orădeni
  • execuţia corectă şi la timp a lucrărilor, doar după dezbaterea lor prealabilă cu orădenii.

 Oradea poate progresa doar prin lege şi ordine!

