E la modă ca politicienii să-şi facă blog. Eu nu mi-am „tras” blog ca să fiu la modă – şi nici pentru că sunt politician. Ci fiindcă sunt realmente interesat să intru în dialog cu voi, nu doar să-mi răspândesc mesajele electorale pe Internet.

Da, mi-am făcut blog, pentru că m-am decis să candidez la funcţia de primar al Oradiei. Da, am intrat în rândul politicienilor care au blog – dar nu ca să ţin un monolog.  Oradea are nevoie de schimbarea modului în care este condusă primăria, iar pentru asta am nevoie şi de părerea voastră.

Cei care conduc în prezent Primăria sunt prizonierii unor obiceiuri şi metehne care afectează calitatea vieţii cetăţenilor şi dezvoltarea municipiului. Ştiţi prea bine aceste obiceiuri, ale căror efecte le simţiţi zilnic pe propria piele. Cu ajutorul vostru, eu vreau să schimb această stare de lucruri.

Am fost consilier local şi judeţean, apoi prefect al judeţului Bihor şi secretar general al Guvernului, funcţii publice în care am încercat să nu fiu ca ceilalţi. N-am beneficiat în niciun fel de „avantajele” acestor funcţii. Nu mi-am luat spaţii pe centru şi am stat departe de clienţii tradiţionali ai administraţiei, pentru că altfel n-aş fi putut face nimic.

În schimb, m-am străduit să reduc birocraţia şi să măresc transparenţa în serviciile publice. Am extins în întreaga ţară proiectele pe care le-am demarat anterior, în premieră, în judeţul Bihor: eliberarea paşapoartelor, a certificatelor de înmatriculare, a permiselor de conducere în două ore şi eliberarea cazierelor judiciare pe loc. În calitate de prefect şi de secretar general al Guvernului României, am susţinut în ultimii trei ani proiecte ale autorităţilor locale şi guvernamentale în judeţul Bihor, din domeniile: reţele de alimentare cu apă şi canalizare, investiţii în şcoli şi spitale, investiţii în infrastructură.

Am reuşit să fac toate acestea pentru că oamenii m-au susţinut. Voi avea nevoie de ajutorul vostru şi după ce voi deveni primar. Aşa că acest blog va rămâne activ şi după alegerile din iunie. Voi mă puteţi ajuta să relansez Oradea!

Ce înţeleg prin relansare? Vreau ca Oradea să devină un oraş în care cetăţeanul să fie respectat, un oraş în care să nu îţi faci griji când te internezi în spital, în care să nu-ţi pui problema cum circuli şi unde-ţi parchezi maşina, un oraş cu o primărie unde primeşti autorizaţiile la timp şi unde nu se dau „atenţii”. Un oraş al oamenilor, cu instituţii care se află în slujba cetăţeanului. Un oraş care să fie cu adevărat al nostru, al tuturor, şi de care să fim mândri!

 

